Chiazaadjes pudding

Pudding

  • 250 ml alpro coconut no sugars
  • 100 gram geroosterde pompoen* of 2 handjes spinazie
  • 1 banaan
  • peper (naar wens toevoegen)
  • 1 theelepel (gerookte) paprikapoeder
  • 30 gram chiazaadjes

Garnering

  • 1 eetlepel zaden/pitten. Kies de zaden/pitten die je lekker vindt
    (pompoenpitten, zonnebloempitten, pijnboompitten, sesamzaadjes)
  • 1 handje ongebrande ongezouten noten. Kies de noten die je lekker vindt (amandelen, walnoten, pecannoten, hazelnoten, macademianoten)

Plaats alle ingrediënten voor de pudding (behalve de chiazaadjes) in een blender of staafmixer en mix tot een egale shake. Mix de chiazaadjes erdoor (niet meer blenden). Laat een nacht weken in een afgesloten glazen pot in de koelkast.

Garneer voor het serveren met zaden/pitten en noten.

Tip: maak twee porties, zodat je een ontbijt hebt voor twee dagen. Voeg de chiazaadjes pas de avond van tevoren toe aan de pudding.

*Geroosterde pompoen

  • Verwarm de oven voor op 180 graden
  • Halveer de pompoen en verwijder de zaden en de draderige binnenkant met een lepel
  • Plaats een halve pompoen voor één uur in de oven
  • Verwijder het vruchtvlees en gebruik 100 gram voor de pudding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *