Gevorderde handstandcursus

Kan je al 10 seconden op je handen staan? Breng je handstand naar een volgend niveau in 6 weken.

Wat kan ik verwachten als ik al 10 seconden de handstand kan?

  • Leer de techniek van de split leg kick up en verbeter je balans (ook mentaal)

  • Leer je balans te vinden als je in de vrije handstand staat met je benen bij elkaar. En ervaar dat je meer kan dan je denkt.

  • Een rechte handstand is precisiewerk en vereist lichaamsbewustzijn en lichaamscontrole. Ontdek jouw lijf en vind die verticale lijn.

  • Oefen jezelf flexibel met dynamische pols-, schouder-, hamstring- en heupoefeningen

Breng je handstand naar een volgend niveau

Nu € 275 

  • Locatie: online

  • 1-op-1 training

  • Duur: 45 minuten

  • 6 lessen in 6 weken

Lesopbouw online handstandtrainingen de 5P’s

  • Prep: dit is de warming up. Je bereidt je lichaam voor op de handstandtraining, onder andere door het goed opwarmen van de polsen en schouders
  • Practice: het daadwerkelijk oefenen van de handstand. De focus ligt hierbij op de kwaliteit van de bewegingen, liever één goede handstandbeweging dan tien slechte.
  • Push: dit bestaat voor het grootste deel uit een circuittraining waarbij je hartslag omhooggaat en je uithoudingsvermogen wordt vergroot
  • Play: hierbij gaat het om het spelen en verder ontdekken van de oefeningen. Have fun!
  • Ponder: mobiliteitsoefeningen (afwisselend polsen, schouders, heupen en hamstrings) en een korte reflectie van je sessie. Tijdens de reflectie sta je stil bij hoe de training is gegaan. Wat heb je geleerd? Wat ging goed? Wat vond je moeilijk/lastig? Wat is je focus voor de volgende trainingssessie?