Lesopbouw

Ik werk volgens de GMB methode. Deze bestaat uit drie stappen. Tijdens de eerste les doorlopen we alle stappen en vanaf les twee richten we ons met name op stap drie:

1. Waar sta je?
Om goed van start te kunnen gaan, is het belangrijk om te weten waar je op dit moment staat op het gebied van kracht, flexibiliteit en lichaamscontrole. Hierdoor weet wat je uitgangspositie is, op welk niveau in welk level je start en waar je aan moet werken.

2. Wat heb jij nodig om de handstand te leren?
Met andere woorden: welk onderdeel heeft de meeste aandacht nodig om de handstand te leren? Is dit kracht, flexibiliteit of lichaamscontrole? Dan gaan we daar onze aandacht op richten.

3. Aan de slag: je trainingssessie, de 5P’s!

  • Prep: dit is de warming up. Je bereidt je lichaam voor op je handstand, onder andere door het goed opwarmen van de polsen en schouders
  • Practice: het daadwerkelijk oefenen van de handstand. De focus ligt hierbij op de kwaliteit van de bewegingen, liever één goede beweging dan tien slechte
  • Push: dit bestaat voor het grootste deel uit een circuittraining waarbij je hartslag omhooggaat en je uithoudingsvermogen wordt vergroot
  • Play: hierbij gaat het om het spelen en verder ontdekken van de oefeningen. Have fun!
  • Ponder: mobiliteitsoefeningen (afwisselend polsen, schouders, heupen en hamstrings) en een korte reflectie van je sessie. Tijdens de reflectie sta je stil bij hoe de training is gegaan. Wat heb je geleerd? Wat ging goed? Wat vond je moeilijk/lastig? Wat is je focus voor de volgende trainingssessie?

      Online handstandtraining

      • 1-op-1 training

      • Duur:
        30 min – 1 uur

      • Locatie: Online

      Nu € 29 – € 59