Plan van aanpak

Om de handstand te leren zal ik de volgende stappen met je bewandelen:


1. Waar sta je? De eerste stap om goed van start te kunnen gaan, is te weten waar je op dit moment staat op het gebied van kracht, flexibiliteit en controle. Alleen dan weet waar je aan moet werken, op een veilige en effectieve manier.

2. Wat is nodig om je doelen te halen?
Dit is de structuur van je trainingsessies, die bestaat uit een prep (warming up), skill training, kracht, uithoudingsvermogen en flexibiliteit. Allemaal onderdelen die nodig zijn om je (handstand)doelen te bereiken.

3. Aan de slag: je trainingssessie!

  • Prep: dit is je warming up. Je bereid je lichaam voor op je trainingssessie. Gericht warm je je lichaam op.
  • Practice: dit is het belangrijkste onderdeel van je training. Je gaat oefenen voor het doel dat je wilt bereiken. De focus ligt op de kwaliteit van de bewegingen. Liever één goede beweging dan tien slechte

  • Push: dit zal grotendeels bestaan uit een circuittraining waarbij je hartslag omhoog gaat en je uithoudingsvermogen wordt getraind
  • Play: hier gaat het om het spelen en verder ontdekken van de oefeningen die je aan het leren bent. Have fun!
  • Ponder: na elke training sta je een paar minuten stil bij hoe de training is gegaan. Wat heb je geleerd? Wat ging goed? Wat vond je moeilijk/lastig? Wat is je focus voor de volgende trainingssessie?