Yoga inversions leren in een groepje

Wat kan je verwachten?

  • Werken aan je eigen inversion practice (allerlei variaties waarbij je ondersteboven staat)

  • Aandacht voor yoga poses zoals de kraai, kraanvogel, forearm balance en de scorpion

  • Met meer vertrouwen naar de voorkant van de mat springen.

  • Tips om mee te nemen naar huis en zelf mee aan de slag te gaan

  • Leren van elkaar, spelen met elkaar en veel plezier

  • Aandacht voor mobiliteit en flexibiliteit

  • Lessen volgens de GMB methode

Scorpion handstand
Forearm balance
Backbend handstand

Leer samen de handstand

  • Max. 10 personen

  • Locatie: Amersfoort

  • Duur: 60 minuten

  • Om de zondag

Lesopbouw Inversion lessen
-geheel volgens de GMB methode-

  • Prep: dit is de warming up. Je bereidt je lichaam voor op de handstandtraining, onder andere door het goed opwarmen van de polsen en schouders
  • Practice: het daadwerkelijk oefenen van de handstand. De focus ligt hierbij op de kwaliteit van de bewegingen, liever één goede handstandbeweging dan tien slechte.
  • Push: dit bestaat voor het grootste deel uit een circuittraining waarbij je hartslag omhooggaat en je uithoudingsvermogen wordt vergroot
  • Play: hierbij gaat het om het spelen en verder ontdekken van de oefeningen. Have fun!
  • Ponder: mobiliteitsoefeningen (afwisselend polsen, schouders, heupen en hamstrings) en een korte reflectie van je sessie. Tijdens de reflectie sta je stil bij hoe de training is gegaan. Wat heb je geleerd? Wat ging goed? Wat vond je moeilijk/lastig? Wat is je focus voor de volgende trainingssessie?